tisdag 13 november 2012

Tv-bänk/skänk/mediaförvaring sökes!!

Min syster har äntligen hittat en lägenhet åt sig och skall flytta om en knapp månad. Hon behöver en del möbler och jag erbjöd vår tv-bänk åt henne, som hon gladeligen tar emot. Så nu MÅSTE vi hitta någon ny förvaring åt digiboxen, förstärkaren, cd-spelaren och vad allt som döljer sig i tv-bänken, och tv:n förstås. Men det finns bara ett problem; jag hittar inte rätt storlek någonstans!

Väggen, som tv-bänken står framför, är 120 cm bred, men de där jäkla batterirören går i knuten vid väggen, så om man vill (det vill jag!) att tv-bänken inte skall komma längre än väggen så får tv-bänken vara max. 104 cm bred. Vi vill ha en skänk, som skulle vara högre än tv-bänkar normalt brukar vara, för att få alla manicker rymmas in i den och för att ungarna inte skall tafsa på tv:n hela tiden. Och så kunde det bli lite förvaringsutrymme över för annat också i den. Men alla jag hittar är antingen 80 cm breda eller 120 cm breda. Eller något i stil med 88,5 cm. Och jag vill att den skall vara 100 cm bred!! Hur svårt kan det vara att göra en 100 cm bred, cirkagurka 75-90 cm hög och minst 37 cm djup skänk/tv-bänk/skåp/hylla/whatever?!

Jag har letat efter begagnat, nytt, i fel färg (högglanssig vit är drömmen) som jag antingen skulle måla eller täcka med en självhäftande decorplast/kontaktplast, typ dc fix, utan dörrar, med dörrar osv. Jag har t.o.m. tänkt kontakta någon snickare som kunde göra en tv-bänk/skänk i just rätt storlek, form och färg. Undrar bara hur mycket det kostar. Så nu om någon har ens nån sorts förvaringssystem på minnet som passar måtten jag skrev tidigare, berätta gärna, tipsa mig!!

gger till bilder till inlägget imorgon, nu skall jag lägga mig. Gestapo vaktar och väntar här bredvid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!