söndag 25 november 2012

Sunday=greyday

Vi tänkte att vi skulle ha kunnat gå och se på öppningen av julgatan i Helsingfors men det var så grått, vått och trist väder hela dagen så vi skippade det. Före Flickans dagssömn åkte hon och jag till Experts Super Sunnuntai, för att köpa julklapp (eller födelsedagspresent) åt henne (hon visste inte vad vi var ute efter). De hade inte fått Childpaden, som vi tänkte köpa, så vi fick nöja oss med att betala produkten (som vi inte fick med oss) och åka på nytt nästa onsdag. Det roligaste med resan var att jag träffade på en bloggbekant. Jag såg familjen stå framför oss i kassakön och funderade om jag skall säga något eller inte, och hur jag ska framföra saken i så fall. Där stod jag med håret hur som helst efter att det hade varit uppspänt på en knut hela natten och Flickan gjort frisyrer åt mig just innan vi for iväg hemifrån, utan smink och stora påsar under ögonen. But who's counting anyway? Det passar ju bara bra in i Naked truth kampanjen (om jag skulle ha en populär blogg med många läsare och om jag trodde att det hade någon betydelse skulle jag publicera en sådan bild på mig också, men det tror jag inte nu. Dessutom har jag ju inte visat mitt ansikte här så det finns inget att jämföra med, men väldigt bra kampanj tycker jag!), och så där brukar jag verkligen röra mig på offentliga ställen om jag bara ska snabbt och hämta något eller till matbutiken osv. Men som tur kände hon också igen mig (vi har aldrig träffats tidigare och känner varandra bara via bloggarna), eller kanske Flickan närmare sagt eftersom jag ju inte publicerat så många bilder på mig själv.

På eftermiddagen hämtade vi mat från China Man och var på en födelsedagsfest, mot kvällen märkte vi att Lillgubben blivit allt mer snuvigare och börjat hosta. Aaargh! Jag blir vansinnig med den här hösten och den här jävla superflunssan som vi aldrig tycks slippa. Han var på jättedåligt humör hela dagen och bara grät och gormade åt allt och inget var bra, det tycks gå ihop med flunssan. Så det blir ingen simning för honom imorgon och inga dykbilder. Vi har inte några sim- eller dykfoton på honom alls, vilket jag tycker är synd, på Flickan har vi flere. Den här dagen var nog ytterst grå och trist, som tur hade vi något som lite piggade upp dagen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!